Thuiswerken met kinderen.

Het is hét grote vraagstuk deze weken…

Naast de stress van de deadlines en telefoontjes, ben je ook nog eens druk met blokkentorens, eten maken, huiswerkbegeleiding en het rustig houden van je kroost. Voel jij je deze dagen ook werknemer, ouder, leerkracht én entertainer in één? Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje om de komende periode zo ontspannen mogelijk de tijd door te komen.

#1 Creëer je eigen werkplek

Het is belangrijk om een plek te hebben waar je in alle rust kan werken. Is je woonruimte niet groot genoeg voor een eigen werkplek? Investeer dan – als het kan- in een noisecancelling hoofdtelefoon. Zó sluit je jezelf toch een beetje af.

Een goede werkhouding is óók van belang bij het thuiswerken. Wil je meer tips over de juiste werkhouding? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief, want hierin geven we praktische oefeningen én tips.

#2 Maak een speelgoedwerkplek.
Geef je kinderen een eigen vaste ‘werkplek’ in het huis (natuurlijk niet direct naast jouw werkplek). Verzamel en kies ’s morgens samen speelgoed uit en koppel iedere dag aan het speelgoed een nieuwe opdracht. Zó kunnen de kinderen ook aan iets ‘werken’. Voor oudere kinderen met huiswerk; maak een werkbare planning in de ochtend.

#3 Zorg voor een opgeruimd huis
Zodat je niet wordt afgeleid door rondslingerend speelgoed, een volle wasmand en vuile kopjes op het aanrecht.

#4 Maak duidelijke afspraken met je huisgenoten.
Wie werkt waar, wanneer mag je niet ‘gestoord’ worden, wanneer kan het wel etc.

#5 Stel een fijne playlist samen.

Sluit je eventjes af met jouw favoriete songs. Muziek heeft een positief effect op je concentratie én zorgt voor ontspanning.

#6 Houd je kantoortijden aan.
Een goede balans tussen werk en privé is juist nu van belang. Stem werktijden af met je werk, het gezin en jezelf en houd je daaraan.

#7 Maak (tussendoor) tijd, neem pauzes.
Lunch niet achter je bureau. Ga samen met je kinderen zingen of dansen en zo stoom afblazen. Beweging verandert je stemming én werkt stress verlagend.

#8 Eet en drink voldoende.
Gezond eten en drinken zorgt voor energie, waardoor je beter kunt werken. Neem duidelijk de tijd voor ontbijt, lunch en avondeten.


Heb je zelf ook tips die jou helpen om efficiënt en rustig thuis te werken met kinderen?
Deel het met ons via Facebook of Instagram

Meer tips & trucs

Wil jij nog meer praktische tips & trucs voor rust en ontspanning?

Bekijk alle Tips & Trucs

Oefeningen & Work-outs

Onze eigen experts helpen jou om thuis te ontspannen en lekkerder in je vel te zitten. Heel simpel, via onze praktische video’s.

Bekijk de praktische video's
Meld je aan voor de "Ontspanning bij je thuis" nieuwsbrief!

Ontspanningbijjethuis.nl is een initiatief van: